Relacja i podsumowanie - Literacka Nagroda Nike

[źródło]
Gdy w piątkowe, późne popołudnie wybierałam się z Synkiem na zakupy i będąc gdzieś pomiędzy jego zagubioną czapka a zakładaniem mu butów, nagle zadzwonił telefon. Dzwoniącym był Juliusz Kurkiewicz, sekretarz Literackiej Nagrody Nike. I tutaj szok! Powiadomił mnie, że zostałam laureatką konkursu na najlepszy tekst o finałowej książce nagrody i że to właśnie moja recenzja został doceniona i nagrodzona przez Fundację Nagrody Literackiej. A pozostała reszta to już czyste wariactwo! Taniec radości, wyjazd do Warszawy i uroczysta gala, która odbyła się w przepięknym budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i podczas, której  poznałam Agnieszkę (dziękuję Agnieszko za wsparcie i dobre słowo!). Bo być świadkiem wręczenia najważniejszej polskiej nagrody literackiej to bezcenne doznanie. A gdy moja recenzja przeczytana został przez Grażynę Torbicką i gdy wzrastała we mnie świadomość, że słucha jej dość spora grupa odbiorców to moje szczęście nie znało granic. I również fakt, że jestem wśród  grona takich osób jak Jacek Dehnel, Małgorzata Szejnert, Joanna Bator, Szczepan Twardoch.... Marzenia się spełniają. Naprawdę! I wiecie co, w końcu uwierzyłam (tak naprawdę!), że to moje pisanie to takie całkiem zacne jest i że ma sens :)

Dziękuję wszystkim za wsparcie i dobre słowo! :) A było tych słów cudownie wiele.


W dzisiejszej, drukowanej "Gazecie Wyborczej" (8.10.2013 r.) również wspomina się o mnie i o mojej recenzji.

A ponieważ nagrodą jest wycieczka o wartości 3000 zł ... To  nie mam pojęcia, gdzie pojadę. Chyba jednak nie do Wałbrzycha... :) To nieważne zresztą. Ważne jest wyróżnienie.

A tutaj siedziałam z Agnieszką:


I ponownie trzeba wrócić do rzeczywistości. W czwartek (10.10.2013 r.) spotkanie z Tochmanem i Springerem a w czwartek Literacki Nobel. 

Do następnego! ;)

Komentarze

  1. To była dla mnie czystej wody przyjemność! Polecam się na przyszłość i zapraszam na jakiś warszawski weekend na spokojnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo, ale to bardzo dziękuję za przemiłe towarzystwo i wsparcie :) Moja wanna zawsze dla Ciebie :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Aneto - bardzo, bardzo fajne :) Takie, które pamięta się całe życie :)

      Usuń
  3. Na LC już gratulowałam, ale taka nagroda, takie jury, takie otoczenie, taka recenzja, że co mi tam, będzie raz jeszcze: MONIKO, SERDECZNIE CI GRATULUJĘ - JESTEŚ ŚWIETNA, WSPANIALE PISZESZ, BARDZO LUBIĘ CZYTAĆ TWOJE OPINIE i widzę, że nie jestem jedyna - znaczy się gust mam :))) Ściskam uroczyście i na notkę z wyprawy czekam! Pozdrawiam ciepło !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ines- bardzo, ale to bardzo dziękuję za przemiłe słowa! notka z wyprawy oczywiście będzie :)

      Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Gratuluję serdecznie, takie wyróżnienia tylko utwierdzają w przekonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za dobre słowo. Bardzo się cieszę z wyróżnienia :)

      Usuń
  5. Moje gratulacje! :) Takie wyróżnienie to musiał być ogromny szok. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był, był szok a zaraz potem stan euforyczna :) Dziękuję :)

      Usuń
  6. Juz sie do tego wydarzenia ustosunkowalam na Facebooku: normalnie VIP jestes! Poza tym chcialam powiedziec, ze najchetniej bym Cie usciskala tak Ci gratuluje! I wierz mi, ze Twoje pisanie wplynelo na setki ludzi w PL i za granica! Usciski z Kanady!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Juz sie ustosunkowalam raz do twojego sukcesu na Fecabooku: normalnie VIP jestes! Wierz mi, ze Twoje pisanie wplynelo na setki ludzi w PL i za granica. Najchetniej bym Cie usciskala tak sie ciesze Twoja jakze wyjatkowa nagroda! Usciski z Kanady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo, ale to bardzo dziękuję - za twoje dobre słowo i wsparcie. I dzięki twojej dobrej energii, chcę mi się nadal pisać (mimo codziennych trudności). Dziękuję, raz jeszcze :)

      Usuń
  8. Gratulacje!!! Cudnie czytac takie przepelnione szczesciem wpisy! Pisz wiecej, nie ustawaj!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję! Cieszę się, że mogłaś tam być. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaye - bardzo dziękuję :) rewelacyjne doświadczenie :)

      Usuń
  10. Moniu! Znajmość z Tobą to skarb! Twoja nagroda była wielkim przeżyciem również dla nas Twoich pzryjaciół! Jeszcze raz pozwalam sobie pęknąć z dumy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwnoko - jesteś cudowna! Buziaki kochana :)

      Usuń
  11. gratulacje! Cieszy fakt, iż w różnych środowiskach zaczyna doceniać się wartościowe teksty z blogów, w końcu nie każdy ma możliwość pisania w prasie fachowej :) A w Twoim przypadku takie docenienie - jak najbardziej zasłużone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za dobre i piękne słowa :) To dla mnie strasznie ważne wyróżnienie i cieszę, że właśnie ta recenzja została zauważona :)

      Usuń
  12. Super! Super! Super!
    Gratulacje! I mam nadzieję, że uda się wyjechać w jakieś wspaniałe miejce!
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo :) Myślę o jakimś ciepłym miejscu :)

      Usuń
  13. A niech to, Wyborczej nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Serdeczne gratulacje! Takie wyróżnienie! Podziwiam i życzę dalszych sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze raz gratulacje i udanej podróży :) Może jakiś szlak literacki wybierzesz? :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mag - dziękuję. Dobry pomysł z literackim szlakiem :)

      Usuń
  16. Już Ci gratulowałam w pracy, ale pogratuluję też wirtualnie, a co tam: GRATULACJE! :) Jestem dumna, że mogę pracować z takim literackim VIPem. ;)

    I koniecznie się pochwal jak już będziesz wiedziała gdzie jedziesz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, bardzo dziękuję za dobre i miłe dla mnie słowa:)

      Pozdrawiam i do poniedziałku :)

      Usuń
  17. Czytanie tekstu w takim towarzystwie, gala, nagroda - będziesz miała co wspominać. Szczerze Ci gratuluje takiego wyróżnienia. Zasłużyłaś sobie na nie, bo Twoje teksty to kawal dobrej roboty ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo i gratulacje :) Cudowne wrażenia i wspomnienia :)

      serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Wow, gratuluję Ci. To jest naprawdę duże osiągnięcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A mi wstyd, że dopiero teraz tutaj trafiłam! Z dużym poślizgiem, ale szczerzę gratuluję wygranej! I bardzo zazdroszczę (ale tak pozytywnie! ;-) [Ja też wysyłałam w tym roku minirecenzję do GW i bardzo się cieszę się, że ją wydrukowali (raz trzeci ;-).]
    Pozdrawiam serdecznie! Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izo :) Radość przeogromna :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo proszę o jawne wypowiedzi. Nie publikuję komentarzy anonimowych.